De eerste stap van de reis - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Es - WaarBenJij.nu De eerste stap van de reis - Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tessa Es - WaarBenJij.nu

De eerste stap van de reis - Bangkok

Door: Tessa van Es

Blijf op de hoogte en volg Tessa

28 September 2017 | Thailand, Bangkok

Hier is hij dan, mijn eerste reisblog. Ons eerste avontuur zit er op...3 dagen Bangkok. Wat een ongelooflijk indrukwekkende stad. Na aankomst op het vliegveld met een busje naar ons hotel gebracht. Het verkeer is in één woord bizar te noemen, alles rijdt kriskras door elkaar heen. Na een rit van ongeveer 45 minuten zijn we aangekomen in ons hotel. Een heerlijk hotel met een mooie kamer en een lekker zwembad op het dak. Door de lange reis waren we ontzettend moe, dus zijn we (ondanks dat het ons werd afgeraden ivm een jetlag) toch even een dutje gaan doen. Eenmaal wakker geworden hadden we geen zin om iets heftigs te gaan ondernemen, dus zijn we lekker op de hoek van de straat wat gaan eten om vervolgens weer naar bed te gaan.
De tweede dag besloten we om naar de Khao San Roald te gaan, een bekende straat in Bangkok met een night market. Na een mislukte poging om een uber taxi te bestellen hebben we besloten toch maar met het openbaar vervoer te gaan. De gratis shuttle bus van het hotel bracht ons naar de sky train, waar we het vanaf daar zelf moesten uitzoeken. De sky train was een goedkope en makkelijke manier om aan de andere kant van bangkok te komen (erg fijn om het drukke verkeer te ontlopen). De sky train kwam helaas niet in de buurt van de Khao San Road, dus moesten we nog een ander vervoersmiddel zoeken. 3x raden wat dat is geworden...jawel de tuktuk. Ook dit was een ongelooflijk indrukwekkende ervaring, lampjes, muziek en kriskras door de straten racen. Erg leuk om mee te maken (stiekem was ik elke keer weer blij dat we heelhuids op de bestemming aankwamen). De Khao San Road was, zoals verwacht, een erg drukke straat vol winkeltjes, cafeetjes en restaurantjes. Hier hebben we lekker gegeten en daarna nog een cocktail gedronken om vervolgens weer terug te gaan naar het hotel. De derde en laatste dag hebben we een tour gemaakt met Co van Kessel. Op de fiets door de straatjes van Bangkok met onderweg een aantal stops. De organisatie bleek een hele hype te zijn in Bangkok, de leider hoefde maar een paar keer met haar petje te zwaaien en al het verkeer stopte om ons voor te laten gaan. Tijdens onze tocht hebben we een aantal Nederlandsers leren kennen met wie we 's avonds naar de Baiyoke sky bar zijn gegaan. Op de 84e verdieping een waanzinnig uitzicht over de hele stad en op de 83e verdieping een lekkere cocktail gedronken. Daarna zijn we teruggegaan naar ons hotel omdat we de volgende ochtend doorgaan naar Ayutthaya. Al met al een waanzinnig begin van onze reis!

• 01 Oktober 2017 - 17:23

Ineke:

Ha lieve schatten.
    Wat een geweldig avontuur en leuk om het reisverlag te volgen
    Wat een goede start en vele indrukken.
    we volgen jullie.
    Have fun.